Ismertető a játékról:
A Mátrix tipikusan az a film, amiről vagy jót, vagy rosszat. Szinte mindenkinek van valami véleménye róla, de ami tény: világsiker. Kérdés, hogy vajon a játék is méltó e erre a címre? Ennyi év várakozás után végre elkészült, amire oly sokan vártunk, a Mátrix című film alapján készült játék. Lássuk, megfelel-e az elvárásoknak, amiket a rajongók támasztanak.
Előzetesnek talán elég annyi, hogy a játék a film második része alapján készült, de nem követi a cselekmény fő szálát. Ezt, azért említem így, mert bizony nemhogy a mellékszálakat követi, hanem azokat kell végigvinni. A Wachowsky fivérek a játék készítőivel, a Shiny fejlesztőgárdával karöltve, több órányi különálló, csak a játékban szereplő felvételeket készítettek, hogy teljessé váljon a játék hangulata. Előrebocsátom, ez sikerült is.
A játék mindennemű bevezető videó nélkül indul, bár a menü nagyon el van találva. Találhatunk itt egy olyan részt is, ami kellemes meglepetéseket okozhat. Nevezetesen a hacking opciót. Ez a része a játéknak nagyon élvezetes lehet azok számára, akik szívesen beleülnének az operátor székébe az egyik hajón. Ugyanis itt nem kell mást tenni, mint egy számítógép elé huppanni, kapunk egy virtuális billentyűzetet, és máris mehet a hack-elés. Sok rejtett opció elérhető így a játékban, például képek, életrajzok sőt, ha elég messzire jutunk a gép feltörésében, egy tréning pálya is a rendelkezésünkre áll majd. De beszélhetünk Morpheussal, Neo-val és chatelhetünk Trinity-vel, vagy egy kardot is beszerezhetünk. Szóval ez egy játék a játékban, nagyon érdekes része az egésznek , érdemes kijátszani. Aztán az Options menü. Állíthatjuk itt az audió konfig-ot, irányítást, feliratot kapcsolhatunk be, stb...
Anélkül, hogy akár egy pályát is leírnék itt, meg kell említenem, hogy nem fogtok unatkozni a küldetések alatt. Ugyanis folyamatosan bővülő fegyverarzenál, és kombó arzenál gondoskodik majd arról, hogy minél hatásosabban tegyük el láb alól a rendszer rabjait. Tehát, az első pályán még csak pár trükköt tudunk, aztán egyre több figura lesz elérhető, pl. a kedvencem a cigánykerék egykézem, közben pumpálva a golyókat az ellenbe. Akár a filmben! Szívderítő, nekem elhihetitek. Mindezt megspékelték a Max Payne-ből ismert effekttel, amit itt Focus-nak hívnak. Ezzel lassítva szemlélhetjük az eseményeket, ezáltal a külső szemlélőnek, így az ellenfélnek is, felgyorsulunk, ami jelentős előny. (A Focus onnan ered, hogy a film első részének legelején, amikor Trinity-ért mennek a rendőrök, Morpheus azt mondja neki: Koncentrálj Trinity! fordítva: "Get Focus Trinity!") Szóval, felvértezve minden jóval, ami a rendszerben csak lehetséges, belevetjük magunkat a küldetésekbe. Igen ám, de az átlag játékos megkérdezi: miért nem lehetek Neo-val? Nos a két játszható szereplő Niobe és Ghost, a Logos hajó kapitánya és segítője. Velük kell a mellékszálakat felgöngyölíteni hivatalosan. Ezt azért mondom így, mert mint a Mátrixban, itt is kikerülhető néhány szabály, és néhány megszeghető. (Szóval lehet Neo-val és a többiekkel is lenni. Akit bővebben érdekel, az könnyen utánajárhat a FAQ oldalon.)
Niobe és Ghost külön-külön játszható karakter, ami azt jelenti, hogy a játék elején ki kell választani, melyikükkel akarunk lenni. Megjegyzem, érdemes mindkét szereplővel végigjátszani a játékot, mert vannak olyan részek, ahol Ghost megfordul de Niobe nem, és fordítva. Annak ellenére ajánlom ezt, hogy azért jó sok küldetés ugyanaz mindkettőjükkel. Szóval minden adott, és aztán egyre mélyebbre merülve a játékban, egyre jobb, és több élményben lesz részünk, sőt iszonyatosan jó kis küldetések is befértek a 4,3 gigányi adathalmazba. Találkozhatunk az Orákulummal, megküzdhetünk Trinity-vel és Seraph-al egy barátságos csata erejéig. Ezek talán a legjobban sikerült részei a játéknak, én (mi) legalábbis imádtam őket. A legrosszabbul sikerült részek sajnos, az autós pályák. Akár Niobe-val vezetünk, akár Ghost-tal lődözünk a kocsi ablakából, szörnyűre sikerült megírni a járművek dinamikai és egyéb jellemzőit. Bennem egyedül ezek a részek hagytak rossz emlékeket. Niobe úgy vezet, mint egy örült, de a többi sofőr is közveszélyes, aki az utakon mászkál.
Jöjjön a gamma ízekre szedése. A grafika tulajdonképpen szépnek is mondható csak ugye vannak azok a kisebb nagyobb hibák, amiket mi csak bugoknak szoktunk hívni. Na ezekből van rendesen, de egy patch sok mindenen segít. A Focus effektel nekem nem volt semmi bajom, a lassított golyók is jól néznek ki. A hangok szerintem nagyon jók, észrevétlenül is, de a hangulat szerves részét képezik. Amúgy semmi jelentős zörej, de alátesznek a feelingnek az tény.
Az irányítással nem lesz gond, mint minden FPS-ben itt is a szokásos beállítási lehetőségek. Ha emberünk éppen harcol valakivel, akkor a kamera átvált egy olyan nézetre, ahol a központban a küzdő felek vannak, tehát körülöttük mozog a kamera. Ez ugyan néha zavaró kameraállásokat eredményez, de ha hozzászokik az emberfia, akkor nagyon frankó bunyók szemtanúi lehet. Egyes mozdulatokat több gomb lenyomásával érhetünk el, ezért igyekezzünk úgy beállítani a kiosztást, hogy egy kézzel is kényelmesen le tudjunk nyomni akár három gombot is. Ha megvan a trükk, az valami csodálatos látvány.
A legutoljára hagytam a hangulati elemzést. Egyrészt mert ez a legütősebb oldala a játéknak, másrészt, mert erről kell a legkevesebbet mondanom. Úgy is fogalmazhatnék: ezt a játékot nem lehet elmesélni, ezt látni kell. Kevés olyan alkotás van, ami rabul ejti az embert, de ez közéjük tartozik. És ha ráadásul kicsit is szereted a Mátrix történetét, akkor mindenképp ott a helye a polcodon.
Ismertető a játékról:
A Mátrix tipikusan az a film, amiről vagy jót, vagy rosszat. Szinte mindenkinek van valami véleménye róla, de ami tény: világsiker. Kérdés, hogy vajon a játék is méltó e erre a címre? Ennyi év várakozás után végre elkészült, amire oly sokan vártunk, a Mátrix című film alapján készült játék. Lássuk, megfelel-e az elvárásoknak, amiket a rajongók támasztanak.
Előzetesnek talán elég annyi, hogy a játék a film második része alapján készült, de nem követi a cselekmény fő szálát. Ezt, azért említem így, mert bizony nemhogy a mellékszálakat követi, hanem azokat kell végigvinni. A Wachowsky fivérek a játék készítőivel, a Shiny fejlesztőgárdával karöltve, több órányi különálló, csak a játékban szereplő felvételeket készítettek, hogy teljessé váljon a játék hangulata. Előrebocsátom, ez sikerült is.
A játék mindennemű bevezető videó nélkül indul, bár a menü nagyon el van találva. Találhatunk itt egy olyan részt is, ami kellemes meglepetéseket okozhat. Nevezetesen a hacking opciót. Ez a része a játéknak nagyon élvezetes lehet azok számára, akik szívesen beleülnének az operátor székébe az egyik hajón. Ugyanis itt nem kell mást tenni, mint egy számítógép elé huppanni, kapunk egy virtuális billentyűzetet, és máris mehet a hack-elés. Sok rejtett opció elérhető így a játékban, például képek, életrajzok sőt, ha elég messzire jutunk a gép feltörésében, egy tréning pálya is a rendelkezésünkre áll majd. De beszélhetünk Morpheussal, Neo-val és chatelhetünk Trinity-vel, vagy egy kardot is beszerezhetünk. Szóval ez egy játék a játékban, nagyon érdekes része az egésznek , érdemes kijátszani. Aztán az Options menü. Állíthatjuk itt az audió konfig-ot, irányítást, feliratot kapcsolhatunk be, stb...
Anélkül, hogy akár egy pályát is leírnék itt, meg kell említenem, hogy nem fogtok unatkozni a küldetések alatt. Ugyanis folyamatosan bővülő fegyverarzenál, és kombó arzenál gondoskodik majd arról, hogy minél hatásosabban tegyük el láb alól a rendszer rabjait. Tehát, az első pályán még csak pár trükköt tudunk, aztán egyre több figura lesz elérhető, pl. a kedvencem a cigánykerék egykézem, közben pumpálva a golyókat az ellenbe. Akár a filmben! Szívderítő, nekem elhihetitek. Mindezt megspékelték a Max Payne-ből ismert effekttel, amit itt Focus-nak hívnak. Ezzel lassítva szemlélhetjük az eseményeket, ezáltal a külső szemlélőnek, így az ellenfélnek is, felgyorsulunk, ami jelentős előny. (A Focus onnan ered, hogy a film első részének legelején, amikor Trinity-ért mennek a rendőrök, Morpheus azt mondja neki: Koncentrálj Trinity! fordítva: "Get Focus Trinity!") Szóval, felvértezve minden jóval, ami a rendszerben csak lehetséges, belevetjük magunkat a küldetésekbe. Igen ám, de az átlag játékos megkérdezi: miért nem lehetek Neo-val? Nos a két játszható szereplő Niobe és Ghost, a Logos hajó kapitánya és segítője. Velük kell a mellékszálakat felgöngyölíteni hivatalosan. Ezt azért mondom így, mert mint a Mátrixban, itt is kikerülhető néhány szabály, és néhány megszeghető. (Szóval lehet Neo-val és a többiekkel is lenni. Akit bővebben érdekel, az könnyen utánajárhat a FAQ oldalon.)
Niobe és Ghost külön-külön játszható karakter, ami azt jelenti, hogy a játék elején ki kell választani, melyikükkel akarunk lenni. Megjegyzem, érdemes mindkét szereplővel végigjátszani a játékot, mert vannak olyan részek, ahol Ghost megfordul de Niobe nem, és fordítva. Annak ellenére ajánlom ezt, hogy azért jó sok küldetés ugyanaz mindkettőjükkel. Szóval minden adott, és aztán egyre mélyebbre merülve a játékban, egyre jobb, és több élményben lesz részünk, sőt iszonyatosan jó kis küldetések is befértek a 4,3 gigányi adathalmazba. Találkozhatunk az Orákulummal, megküzdhetünk Trinity-vel és Seraph-al egy barátságos csata erejéig. Ezek talán a legjobban sikerült részei a játéknak, én (mi) legalábbis imádtam őket. A legrosszabbul sikerült részek sajnos, az autós pályák. Akár Niobe-val vezetünk, akár Ghost-tal lődözünk a kocsi ablakából, szörnyűre sikerült megírni a járművek dinamikai és egyéb jellemzőit. Bennem egyedül ezek a részek hagytak rossz emlékeket. Niobe úgy vezet, mint egy örült, de a többi sofőr is közveszélyes, aki az utakon mászkál.
Jöjjön a gamma ízekre szedése. A grafika tulajdonképpen szépnek is mondható csak ugye vannak azok a kisebb nagyobb hibák, amiket mi csak bugoknak szoktunk hívni. Na ezekből van rendesen, de egy patch sok mindenen segít. A Focus effektel nekem nem volt semmi bajom, a lassított golyók is jól néznek ki. A hangok szerintem nagyon jók, észrevétlenül is, de a hangulat szerves részét képezik. Amúgy semmi jelentős zörej, de alátesznek a feelingnek az tény.
Az irányítással nem lesz gond, mint minden FPS-ben itt is a szokásos beállítási lehetőségek. Ha emberünk éppen harcol valakivel, akkor a kamera átvált egy olyan nézetre, ahol a központban a küzdő felek vannak, tehát körülöttük mozog a kamera. Ez ugyan néha zavaró kameraállásokat eredményez, de ha hozzászokik az emberfia, akkor nagyon frankó bunyók szemtanúi lehet. Egyes mozdulatokat több gomb lenyomásával érhetünk el, ezért igyekezzünk úgy beállítani a kiosztást, hogy egy kézzel is kényelmesen le tudjunk nyomni akár három gombot is. Ha megvan a trükk, az valami csodálatos látvány.
A legutoljára hagytam a hangulati elemzést. Egyrészt mert ez a legütősebb oldala a játéknak, másrészt, mert erről kell a legkevesebbet mondanom. Úgy is fogalmazhatnék: ezt a játékot nem lehet elmesélni, ezt látni kell. Kevés olyan alkotás van, ami rabul ejti az embert, de ez közéjük tartozik. És ha ráadásul kicsit is szereted a Mátrix történetét, akkor mindenképp ott a helye a polcodon.
|